-
توجه کافی به جزئیات طرح تجاری
ارائه جزئیات و توجه کافی به آنها، در مراحل مختلف بیزینس پلن سبب میشود راهها و مسیرهای غلط، زودتر خود را نشان دهند و طرح را به بیراهه نکشانند.
بنابراین در تدوین طرح باید این مسائل هم مد نظر قرار بگیرند. طرح، نباید دارای هر گونه ارزیابی غلط و یا نمودار غیر واقعی باشد تا بتواند شما و سرمایه گذار را به خوبی قانع کند و سرمایه گذار طرح متوجه شود که شما فکر همه چیز را کردهاید.
-
تعیین روش بازاریابی طرح و نحوه فروش آن
در این مرحله از تدوین طرح توجیهی استارتاپ باید به مطالعاتی دقیق در زمینه بهترین روش بازاریابی بپردازیم. باید به طور واضح بدانیم که با استفاده از کدام کانالها و با چه روشهایی میخواهیم طرح را به بازار و مشتریانمان ارائه دهیم و شیوه تبلیغی من چیست.
در این گام باید بدانیم چگونه میخواهیم محصول یا ایدهمان را به فروش برسانیم. برای این منظور بهترین کار این است که به شیوههای نوین بازاریابی و فروش فکر کنیم. از جمله روشهای تبلیغی، میتوان طراحی لوگو، وب سایت، استفاده از شبکههای اجتماعی و … را نام برد.
-
برنامهریزی برای مدیریت و اجرای طرح تجاری
با برنامهریزی مدیریتی میتوانید تعیین کنید که آیا کسب و کارتان این قابلیت را دارد که به طور مستمر ادامه پیدا کند یا بازدهی آن، مقطعی است و با برنامه ریزی برای اجرایی کردن طرح میخواهیم شرح وظایف، بودجه، هزینههای اجرایی و… را در نظر بگیریم.
به طور کلی در این مرحله باید در زمینه نحوه مدیریت و نحوه اجرای طرح، تصمیم گیری و برنامهریزی شود.
- ۰۰/۰۱/۲۱